Wysłuchaj odcinek

Listen to “Tajemnica efektywnych lejków sprzedaży” on Spreaker.  

Z tego nagrania dowiesz się jak krok po kroku zamienić oglądacza w swojego klienta. Dodatkowo:

  1. Wytłumaczę Ci ideę lejków sprzedaży
  2. Zaprojektujesz własny lejek sprzedaży
  3. Zrozumiesz jak klienci podejmują decyzje zakupowe

Pobierz: Transkrypcja nagrania odc 3 „Tajemnica efektywnych lejkó sprzedaży”

 

Lejek sprzedażowy pomoże ci w pozyskaniu nowych klientów, zrozumieniu psychologii biznesowej i przyczyni się do zwiększenia zysków w twojej firmie. 

Zapraszam Cię do pobrania dodatkowego materiału z instrukcjami wideo [KLIKNIJ]

Klasyczny lejek sprzedażowy jest zazwyczaj przedstawiony w postaci odwróconej „do góry nogami” piramidy. My posłużymy się trochę innym modelem. Nasza piramida będzie odwrócona w sposób następujący: z lewej strony znajdzie się jej podstawa, natomiast z prawej szczyt. Skoro już udało nam się ustalić kształt lejka, podzielmy go teraz w pionie na cztery równe części.

Fragment znajdujący się z lewej strony lejka to moment, w którym musisz stać się widoczny dla osób, które jeszcze nic od ciebie nie kupiły – dla oglądaczy. Pamiętaj, że samo bycie widzianym nie przyciągnie do ciebie nowych klientów i nie sprawi, że twoje produkty zaistnieją w ich umysłach. Twoja widoczność musi wzbudzać zainteresowanie i ciekawość, musi cię wyróżniać i być atrakcyjna. Zastanów się, co mógłbyś zrobić, żeby przykuć uwagę twoich potencjalnych klientów.

W moim przypadku wypełnienie części lejka, o której przed chwilą mówiliśmy polega na rozwiązywaniu problemów klientów na blogu, prowadzeniu profilów w mediach społecznościowych typu Facebook, Instagram, czy Twitter. Ponadto nagrywam i publikuję podcasty, mam swój autorski kanał na Youtube i organizuję webinary dla przedsiębiorców. W bardzo dużym skrócie można powiedzieć, że wszystko, co publikuję ma na celu pokazanie przedsiębiorcom, że dzięki mojej pomocy mogą zacząć osiągać pewne, ponadprzeciętne i przewidywalne zyski.

Zastanówmy się, co w tym przypadku mógłby zrobić stomatolog. Mógłby on na przykład prowadzić poradnik w formie bloga lub zaangażować się w akcję edukacyjną w szkołach. Dobrym pomysłem byłoby również robienie bardzo tanich lub nawet darmowych przeglądów dentystycznych.

Oczywiście na pierwszym etapie lejka trzeba poświęcić bardzo dużo pieniędzy, czasu i energii. Pamiętaj, że nie jest to moment, w którym generujesz zyski. Jeżeli jednak zastosujesz się do moich rad to twoja inwestycja pozwoli ci na przekroczenie przepaści, czyli takiej czerwonej linii dzielącej pierwszą i drugą część lejka. Jest to miejsce, w którym oglądacz zamienia się w klienta, czyli zakupił twój produkt, usługę.

Z doświadczenia wiem, że wielu przedsiębiorców w tym właśnie momencie popełnia kluczowy błąd. Zamiast skupić się na rzeczach podstawowych, które powinien zaproponować klientowi znajdującemu się na czerwonej linii, przedstawia mu skomplikowane oferty. A to duży błąd! Jest to bowiem miejsce, w którym właściciel firmy powinien bazować na tzw. „bezmyślnikach”, czyli produktach podstawowych, potrzebnych do życia. Muszą być one proste, atrakcyjne, bezpieczne i muszą dawać natychmiastową korzyść. W przypadku sklepu spożywczego będzie to pieczywo, masło, jajka. Zwróć uwagę na to, że klient jeszcze cię nie zna i nie będzie chciał zaryzykować dużej sumy pieniędzy. Ponadto musisz przekonać taką osobę, że warto skorzystać właśnie z twojej oferty. W tym celu możesz ją skusić atrakcyjną ceną, dodatkową gwarancją lub w przypadku zakupów internetowych bezpłatną dostawą. Krótko mówiąc czymś, co przyciągnie uwagę konsumentów i wyróżni cię na tle konkurencji.

Właściciele firm często nie przywiązują uwagi do produktów na górze lejka, ponieważ na nich nie zarabiają. Nie popełniaj tego błędu. Wyobraź sobie klienta, który przychodzi po raz pierwszy do fryzjera. Nie wiedząc, jakie są umiejętności osoby, która będzie go strzygła, nie chce ryzykować i prosi jedynie o lekkie podcięcie włosów. Jest to bezpieczne rozwiązanie. Możemy się domyślić, że fryzjer nie zarabia w tym momencie dużych pieniędzy, ale jeżeli będzie uprzejmy i dobrze spełni swoje zadanie, to klient wróci i poprosi o wykonanie droższego cięcia. Dobrym pomysłem byłoby tu dodatkowe zachęcenie do ponownego przyjścia, np. kupon rabatowy. Pamiętaj, że na każdego klienta należy patrzeć tak, jakby miał z tobą zostać na całe życie!

Pomyśl teraz, że po pracy musisz zatankować samochód. Czy zastanawiasz się, którą stację paliw wybrać? No właśnie! Wyobraź sobie, że chcesz zjeść tani, smaczny obiad w restauracji. Bez żadnej okazji – po prostu jesteś głodny. Czy w twojej głowie zachodzi skomplikowany proces myślowy? Nie sądzę.  Jeżeli zadbasz o to, aby klient wrócił do ciebie pierwszy, drugi, trzeci raz, staniesz się pierwszą myślą w jego głowie i tym samym przeprowadzisz go na środkowy poziom, który najczęściej pozwala firmom zarabiać.

Został nam crème de la crème, czyli sam dół lejka sprzedażowego – w przypadku naszego lejka część wysunięta najbardziej na prawo. W mojej firmie nazywam to „pakietem diamond”. Są to najlepsi klienci, pod których mam ustawioną całą firmę. Osoby te korzystają z moich wszystkich kursów, webinariów i Masterminda. Mój lejek sprzedaży został przeze mnie zaprojektowany tak, aby moi najlepsi klienci byli w pełni usatysfakcjonowani z naszej współpracy. Dbam o to, aby pieniądze wydane na usługi mojej firmy zwróciły im się kilkukrotnie i pragnęli korzystać z mojej oferty do końca życia.

Jeżeli chcesz, abym pomógł ci zaprojektować lejek dla twojej firmy:

  • Umieść komentarz pod tym wpisem. Jeżeli okaże się, że twoje przedsiębiorstwo jest klasycznym biznesem, zamieszczę odpowiedź, z której będą mogli skorzystać również inni przedsiębiorcy.
  • Umów się ze mną na konsultacje na stronie adamgrzesik.pl
  • Weź udział w organizowanych przez mnie warsztatach

Wszystkiego zyskownego!

Dołącz do newslettera “Zarabiam w Biznesie” aby w pierwszej kolejności otrzymać informację o publikacji nowych odcinków.

4 thoughts on “Tajemnica efektywnych lejków sprzedaży”

  1. Cześć Adam. Przede wszystkim gratulacje – bardzo wartościowy podcast! 🙂 A teraz pytanie. Prowadzę nieduże biuro nieruchomości (głównie sprzedaż mieszkań z rynku wtórnego) i sam też jestem agentem nieruchomości. Zastanawiam się jak mogę zastosować to o czym mówisz w swoim biznesie? Co u mnie powinno być na początku lejka sprzedażowego, czym miałbym przyciągać klientów. Problem widzę w tym, że u mnie klient w 99% przypadków jest “jednorazowy”. Wartość z dobrej obsługi klienta widzę raczej w poleceniu mnie znajomym niż w ponownej współpracy z tym konkretnym klientem. Będę wdzięczy za Twoją opinię, radę. Pozdrawiam serdecznie. Czarek

    1. Adam Grzesik

      Dziękuję za opinię. Jeśli chodzi o górę Twojego lejka to przygotowałbym przynętę dla potencjalnych klientów. Coś w rodzaju kalkulatora lub zestawu porad “jak przygotować mieszkanie do sprzedaży” lub “Jak przygotować siebie do zakupu nieruchomości”. Możesz też iś w stronę jednego z moich klientów – http://www.agge.pl

  2. Bardzo ciekawy podcast. Model lejka sprzedażowego, to coś, co warto zastosować. Grunt żeby opierać go jednak na gruntownych danych, a nie przeczuciach. Korzystam w tym celu z systemu CRM (używam systemu CRM Kamflex) i mam wrażenie, że dzięki temu konkretnie widzę, jacy klienci są na którym etapie. Co sądzisz o takiej taktyce? Mniej więcej w tym samym czacie zaczęłam korzystać z CRMa, stworzyłam sobie lejek i lead magnet. Pozdrawiam!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *