Tajemnica modelu biznesowego

Wysłuchaj odcinek

Listen to “Jak straciłem 37 000 zł i odkryłem tajemnicę modelu biznesowego” on Spreaker. 

Z tego odcinka dowiesz się jak przestać tracić pieniądze na pseudodoradców i samemu stworzyć model biznesu.

  1. Opowiem Ci jak i dlaczego zupełnie bez sensu straciłem mnóstwo pieniędzy
  2. Podam przykłady budowania dobrych modeli biznesowych
  3. Nauczę Cię jak samodzielnie stworzyć taki model dla swojej firmy

Pobierz: Transkrypcja nagrania odc 2 „Tajemnica modelu biznesowego”

Ponad 90% ludzi to naśladowcy. Właściciele firm, przedsiębiorcy, osoby samozatrudnione to naśladowcy.  Problem polega na tym, że Ci ludzie naśladują tych którym nie wyszło. W związku z tym ich firmy są przeciętne, nie przynoszą zysków, dostawcy dyskutują im swoje warunki, pracownicy mówią, ile chcą zarabiać, a klienci opowiadają za ile chcieliby kupić produkt. Jak to zmienić, by znaleźć się w kilku % tych firm które odnoszą ponadprzeciętne zyski? Chciałbym nauczyć Cię tego, jak dobrze zaplanować swój model biznesowy i jak go połączyć z modelem finansowym. Podstawą tej wiedzy jest samodzielne zaprojektowanie, a następnie wdrożenie modelu biznesowego. Takiego modelu, który przyciągnie nowych klientów, którzy zostawią u Ciebie pieniądze i co najważniejsze zostaną z Tobą na zawsze. Istotą planu biznesowego jest znajomość psychologii klienta, czyli dla kogo jesteś i czego potencjalny klient od Ciebie potrzebuje? Jest mnóstwo modeli biznesowych, ja polecam Ci poniższe rozwiązanie, które według mnie jest najprostszym sposobem. Poniżej znajduje się kwadrat podzielony na cztery najważniejsze obszary w twojej firmie: produkt, sprzedaż, marketing, zespół. Powyższe cztery obszary są spięte w środku okręgiem związanym z budżetem twojej firmy. Zachęcam do precyzyjnego i samodzielnego (bez żadnych doradców) zaplanowania modelu biznesowego twojej firmy. W tych czterech elementach musisz zaplanować swoją firmę. Główny nacisk połóż na doskonalenie produktu oraz zaplanowanie strategii marketingowej.
  1. PRODUKT – Co zrobić by mieć naprawdę gorący produkt, który spowoduje, że klienci zaczną do Ciebie przychodzić? Pytanie które musisz sobie zadać, to czy potrafisz stworzyć produkt, taki którego będą pragnęli klienci? Czy potrafisz go fajnie zwizualizować, zapakować, podać? Czy podczas rozmów handlowych będziesz umiał opisać go tak, żeby można byłoby go zobaczyć, doświadczyć fizycznie?
  2. MARKETING – czyli odpowiedź na pytanie, gdzie jest twój klient i czego pragnie? Musisz być tam, gdzie są twoi klienci ze swoimi potrzebami. Kieruj swój przekaz reklamowy, tylko do miejsc, gdzie są twoi potencjalni klienci. W takim momencie, kiedy są w stanie przyjąć twój komunikat reklamowy.
  3. SPRZEDAŻ – to nic innego jak zapoznanie się z psychologią twojego klienta, czyli co motywuje klienta do zakupu towaru? Ważnym elementem będzie stworzenie lejka sprzedażowego, który pomoże zrozumieć na jakim etapie znajduje się każda z szans sprzedaży. Myślenie w kategoriach psychologii klienta i tego jak powinien wyglądać twój lejek. Z nastawieniem na to, że na samej górze lejka powinny być rzeczy, które twoi klienci znają i są gotowi za to zapłacić bez większego ryzyka pieniądze.
  4. ZESPÓŁ – być może w twojej branży potrzebujesz mieć zespół ludzi, którzy pociągną twój biznes do przodu? Oznacza to, że będziesz musiał mieć umiejętności związane z wyszukiwaniem kompetentnych pracowników, umiejętnym rekrutowaniem ich, organizacją pracy, nadzorowaniem zadań i rozliczaniem ich.
Na stronie internetowej www.zarabiamwbiznesie.pl jest do pobrania matryca z pytaniami, w której będziesz mógł opisać swoją własną firmę. Zadanie tych pytań i znalezienie właściwych odpowiedzi sprawi, że zaczniesz inaczej patrzeć na swój biznes. Model biznesowy twojej firmy odpowiada za przychody, czyli za to ile klientów zapłaci tobie za twoje produkty. Do poprawnie funkcjonującej firmy, która przyniesie ponadprzeciętne, pewne i przewidywalne zyski, konieczne jest wpięcie w środek modelu finansowego. Tylko połączenie modelu biznesowego z modelem finansowym pozwoli ci zarabiać pieniądze. Około 30-60% twoich klientów stanowi pewien genotyp. Będą to osoby posiadające zbliżony schemat myślenia, podejmowania decyzji, czy o podobnym sposobie życia. Na początku musisz odkryć ich pierwsza potrzebę. Kluczem do tego będzie odnalezienie głównej grupy klientów i odpowiedzenie sobie na pytanie: Co oni potrzebują kupić na początku? Czego potrzebują, żeby mogli cię sprawdzić, przetestować twój produkt? W drugiej kolejności jest stwierdzenie, ile są w stanie zapłacić za ten produkt? Zapraszam Cię do pozostawienia komentarza pod tym artykułem. Jestem ciekaw twoich pytań, postaram się odpowiedzieć na wszystkie nurtujące Cię kwestie. Wszystkiego zyskownego Adam Grzesik Dołącz do newslettera “Zarabiam w Biznesie” aby w pierwszej kolejności otrzymać informację o publikacji nowych odcinków.

4 thoughts on “Tajemnica modelu biznesowego”

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *